fredag 27 november 2009

Destination Höga Kusten

Besöksnäringen är en starkt växande bransch och Höga Kusten ett starkt varumärke för regionen. Därför tar nu kommunen, i nära samverkan med turismentreprenörerna själva, ett tydligt initiativ för fler arbetstillfällen och för fler besökare till Höga Kusten. Härnösand vill vara en aktiv part i destinationsområdet Höga Kusten

Bakgrund
Ett av målen i arbetet med destinationsområdet Höga Kusten är att bilda en gemensam sälj och turistbyråorganisation. I och med detta har kommunen nu för avsikt att tillsammans med näringslivet via föreningen Höga Kusten Turistföretagare ek. förening (HKTFF) genomföra ett pilotprojekt som har till uppgift att utveckla en ny marknadsförings- och säljorganisation för besöksnäringen i Höga Kusten som bland annat inrymmer Härnösands turistbyråverksamhet.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar